Sunday, December 20, 2015

ممانعت از ادامه تحصیل دانشجوی کورد دانشگاه پیام نور

بر طبق گزارشات رسیده به وبلاگ خبری (پرورده نیوز) دانشگاه پیام نور مریوان از ادامه تحصیل يك دانشجوي كرد به نام "دانا لنج آبادی" دانشجوی سال سوم رشته اقتصاد کشاورزی، ممانعت به عمل آورده است، این در حالي كه مدت محكوميت ٢٠ ماهه خود را گذرانده است.



نامبرده ٥ بهمن ماه ١٣٩٢ و به دنبال تجمع خياباني شهروندان مريواني در اعتراض به اعدام سه تن در زندان هاي كردستان بازداشت و پس از مدتي روانه زندان شد.

دوره محكوميت اين دانشجو در تاريخ ٢٦ شهريورماه سال جاري پايان يافته و پس از پيگيري هاي لازم و ثبت نام و انتخاب واحد ترم پائيزه، به وي گفته اند كه نمي تواند به تحصيلش ادامه دهد.

دانا لنج آبادي در رابطه با دلايل ممانعت از تحصيلش در گفتگو با خبرنگار موكريان مي گويد “پس از آنكه از دانشگاه مريوان نااميد شدم به استان مراجعه كردم كه دكتر مرداي، رئيس پيام نور استان كردستان پس از پيگيري جواب داد؛ از اختيار ما خارج است.”

لنج آبادي افزود “اين در حالي است كه من در زندان امتحان ميدادم و مشكلي براي خواندن نداشتم و حتي براي اين ترم هم انتخاب واحد كردم و شهريه ثابتم را پرداخته ام.”

اول تيرماه ١٣٩٣ دادگاه انقلاب مريوان براي اين دانشجوي كرد، حكم ٢٠ ماه زندان و ٥٠ ضربه شلاق صادر كرد. حكم نامبرده يكسال حبس به اتهام تبليغ عليه نظام و ٨ ماه حبس و ٥٠ ضربه شلاق به اتهام اخلال در نظم عمومي بود.

لنج آبادي پيشتر نيز در سال ٨٩ و به دنبال فعاليت هاي دانشجويي بازداشت شده بود كه به يك سال حبس تعليقي به مدت ٥ سال محكوم گرديد.



No comments: